: رژیم روزانه مراقبت از پوست و محصولات مقدس شما ممکن است 5 سال از ظاهر شما تراشیده باشد ، اما اگر در مراقبت از گردن خود دقیق نبوده اید ، این احتمال وجود دارد که همه آنچه صورت شما سعی در پنهان کردن دارد را به نمایش بگذارد در امتداد. به چین و چروک ، خطوط ظریف و افتادگی و افتادگی پوست فکر کنید.


چگونه پیری پوست را تغییر می دهد

در 20 یا 30 سالگی ، حفظ چین و چروک و خطوط ظریف معمولاً در لیست اولویت های شما نیست. به هر حال ، یک نقطه کرم دور چشم و یک سرم سرم همان چیزی است که طول می کشد تا پوست شما پس از یک شب بیرون آمدن دوباره برگردد. با این حال ، روند طبیعی پیری از طرق مختلف بر روی پوست شما تأثیر می گذارد و اثرات آن حتی قبل از بروز بحران میانسالی شروع می شود.


"به عنوان بخشی از روند طبیعی پیری ، بدن ما عناصر اصلی کمتری را تولید می کند که جوان تر به نظر می رسند. پروتئین کلاژن استحکام و پشتیبانی را فراهم می کند. با این حال ، تا زمانی که یک زن یائسه می شود ، حدود 45 درصد کلاژن کمتری دارد »، دیوید پولاک ، شیمی دان و متخصص مراقبت از پوست توضیح می دهد. "اسید هیالورونیک 1000 برابر وزن خود را به رطوبت متصل می کند ، پوست را آبرسانی می کند. با این حال ، تا 50 سالگی ، ما تقریباً نیمی از اسید هیالورونیک داریم که در جوانی داشته ایم. "


چه عواملی باعث چین و چروک گردن می شود

ممکن است برخی از شما نوجوانان خود را برای مراقبت از پوست خود شروع کرده باشید ، اما ممکن است بخاطر چشم پوشی از گردن و قفسه سینه خود مقصر باشید. معلوم شد ، دلیلی وجود دارد که ما اغلب می شنویم سن زن در گردن او دیده می شود. طبق گفته متخصص پوست پوست Rhonda Klein ، MD ، MPH ، FAAD ، گردن باید به همان روشی باشد که شما از صورت خود مراقبت می کنید زیرا اغلب سن را نشان می دهد حتی قبل از جوانه زدن اولین قوز کلاغ یا خط خنده.

خرید لوازم آرایشی اصل عمده "پوست گردن ما در واقع نازک تر است ، از دست دادن کلاژن و الاستین قابل توجه و سریعتر است. گرانش همچنین با گردن ما علیه ماست ، اگر مراقب نباشیم ، غالباً "گردن بوقلمون" ایجاد می کند. با غدد روغنی کمتر ، گردن نسبت به صورت ما چاق و مرطوب است. "


گذشته از روند طبیعی پیری ، برخی از متخصصان مراقبت از پوست به دلیل احتمالی دیگر این خطوط گردن نیز اشاره می کنند. با تمام مدت صرف چسباندن به تلفن های هوشمند ، لپ تاپ ها و تبلت ها ، این مسئله نه تنها سلامت کلی بلکه پوست ما را نیز با مشکل روبرو می کند. آنچه به عنوان "گردن تک" شناخته می شود ، نه تنها با گردن و شانه درد همراه است ، بلکه می تواند دلیل آن خطوط و چین و چروک های گردن باشد. همانطور که به نظر می رسد ، به طور مداوم قوز کردن (هنگام مرور جدول زمانی یا پاسخ دادن به ایمیل های کاری) می تواند کیفیت پوست را تغییر داده و باعث عمیق تر شدن و بیشتر دیده شدن خطوط افقی گردن شود.


علاوه بر این ، ژنتیک و سایر عوامل استرس زای خارجی نیز به افتادگی پوست و خط گردن کمک می کنند. به عنوان مثال قرار گرفتن در معرض آفتاب و سیگار کشیدن باعث ایجاد چین و چروک و رنگدانه می شود. عوامل دیگر عبارتند از:


کمبود مواد مغذی و هیدراتاسیون

عدم ورزش و نوسانات وزن

خواب / فشار جانبی از روی بالش های نخی

نحوه انتخاب محصولات مناسب

اگرچه آسان است تصور کنید که همان محصولاتی که روی صورت خود استفاده می کنید برای تزئینات دکوراسیون شما نیز مفید هستند ، دستیابی به گردنی با ظاهری جوان تر اغلب به یک رویکرد هدفمندتر نیاز دارد. "مهمترین محافظت روزانه از گردن ضد آفتاب است - به طور ایده آل SPF 30+. بعد از این ، استفاده از محصولات آبرسان و سفت کننده می تواند برای جلوگیری از علائم پیری مفید باشد. "


به محصولات مخصوص فرم دهنده گردن که حاوی آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA) و اسید هیالورونیک برای لایه برداری و آبرسانی به پوست و همچنین آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین های A ، C و E هستند ، مراجعه کنید. پولاک همچنین پپتیدها را برای "تقویت سنتز کلاژن و کمک به شرکت" توصیه می کند. تا سطح پوست و چین و چروک های عمیق را کاهش دهید.


گردن شما لازم نیست به سن خود خیانت کنید! در زیر بهترین روش های درمان گردن برای چین و چروک ، خطوط ظریف و افتادگی پوست را بررسی کنید.